Persondatapolitik, ZENI arkitekter a/s

Hos ZENI arkitekter a/s respekterer vi lovgivning og ønske om hemmeligholdelse af personlige oplysninger, og vi er bevidste om vores pligt til beskyttelse og forsvarlig behandling af persondata. Vi beskytter persondata ved hjælp af tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger, der sikrer, at behandling af persondata sker i henhold til lovgivning mv.

Behandling af persondata

Ved oprettelse af en sag hos ZENI arkitekter a/s behandler og opbevarer vi navn, adresse, telefonnummer, CPR/CVR-nummer, og mailadresse.

Vi bruger kun persondata til markedsføring, hvis vi har modtaget samtykke. Du har altid mulighed for at angive, at du ikke ønsker at modtage markedsføring.

Personoplysninger indsamlet i forbindelse med fx konkurrencer anonymiseres eller slettes, når der ikke

længere er behov for at behandle oplysningerne.

Vi indsamler og registrerer persondata på alle medarbejdere i forbindelse med ansættelse med henblik på fx lønudbetaling, pension, uddannelse mv. Data opbevares og slettes i henhold til lovgivning og ansættelsesretslig praksis og kun så længe, det er nødvendigt. Persondata vedrørende medarbejdere registreres i de centrale HR- og lønsystemer.

Der foretages ingen registrering af følsomme personoplysninger.

Persondata vedrørende klienter og medarbejdere behandles i henhold til Databeskyttelsesforordningen samt supplerende lovgivning og branchestandarder fx Bogføringsloven, Inkassoloven og almindelige salgs- og leveringsbetingelser.

Indsigt og sletning mv.

Du har ret til indsigt i og sletning af de persondata, vi har indsamlet om dig samt ret til indsigelse mod vores behandling og til at få korrigeret dine oplysninger, hvis de ikke skulle være korrekte, dog med visse lovbestemte undtagelser.

Henvendelse vedrørende vores behandling af persondata bedes rettet til tes@zeni.dk.

Du skal oplyse dit navn, adresse og CPR- eller CVR nummer samt angive hvilke oplysninger, du ønsker indsigt i. Henvendelser vil normalt blive besvaret senest en måned efter, at vi har modtaget din anmodning.

Ved grundløse eller overdrevene og gentagne anmodninger vil vi opkræve et gebyr, der vil modsvare vores omkostninger ved at besvare din henvendelse. Gebyret skal indbetales samtidig med indsendelse af anmodningen. I modsat fald vil anmodningen ikke blive besvaret.

Vi forbeholder os ret til at ændre vores persondatapolitik i tilfælde af ændringer i fx lovgivning.